Weet u het exacte verschil tussen consultancy en support?

Dat is een vraag die wij vaak van onze klanten krijgen. Een best logische vraag eigenlijk, want wanneer valt iets nu onder (betaalde) consultancy-werkzaamheden en wanneer vallen werkzaamheden onder uw Support en Maintenance-overeenkomst? Hoog tijd voor duidelijkheid vinden wij.

De splitsing

Aan het woord is Hajo Koster, Senior Accountmanager binnen Easy Systems: ‘Kijk, eigenlijk is het heel eenvoudig, je moet maar net even weten hoe het zit. Feitelijk fungeert ons Servicecenter, dat je kan bereiken via telefoon of e-mail, als een kwalitatief hoogwaardige eerstelijns vraagbaak.

Wanneer de collega’s op het Servicecenter constateren dat er naar aanleiding van de gestelde vraag de inzet van een consultant nodig is dan wordt dit met de klant besproken. Uiteraard ontvangt men voorafgaand aan de te verrichten werkzaamheden een offerte, zodat de klant exact weet waar hij aan toe is voordat hij akkoord gaat.’

Ga het gesprek aan

‘Het Servicecenter is hét centrale aanspreekpunt voor vragen en/of opmerkingen inzake het gebruik van onze applicaties. Een groot gedeelte van de vragen kan immers rechtstreeks door deze vakinhoudelijke eerstelijns-specialisten worden opgelost. Daarnaast staan er ook verschillende instructievideo’s, tips & tricks en tutorials op onze website die snel antwoord geven op de meest voorkomende vragen.

Hoe dan ook: we nodigen iedereen van harte uit om contact met ons op te nemen als er vragen zijn. Soms blijken klanten al langere tijd met een vraag rond te lopen, waarvan ze verwachten dat het antwoord complex en tijdrovend is. En dan blijkt het in praktijk een fluitje van een cent te zijn om een probleem op te lossen’, besluit Hajo.

Agenda

Bekijk onze agenda voor alle klant events.