Releasenotes contracten maart 2021
De afgelopen periode zijn drie functies toegevoegd aan Contract management:
- On-behalf delegeren van werkzaamheden
- Advanced search
- Betaalplannen i.c.m. Invoices
1. On-behalf delegeren van werkzaamheden
On-behalf geeft de mogelijkheid om functies te delegeren. Dit kan ingezet worden voor vervanging tijdens vakanties, of om werkzaamheden langere tijd namens iemand te kunnen doen. Een voorbeeld hiervan is een secretariaat die declaraties indient namens directie.
Voor Admin gebruikers
- Voor Admin gebruikers is het mogelijk om functies fijnmazig te delegeren. Dit kan per functie onder een administratie voor een bepaalde periode. Hieronder ziet u hoe u bij deze instelling komt.
Voor eindgebruikers
- Gebruik maken van de functie:
Wilt u (tijdelijk) functies van iemand overnemen? Dan kunt u (nadat dit door uw administrator is ingesteld) rechtsboven in het scherm van gebruiker wisselen:
- Uitzetten van de on-behalf functie
Als u de mogelijkheid om te wisselen tussen gebruikers of on-behalf wilt stoppen, doet u het volgende: Klik rechtsboven in uw scherm op het poppetje en verwijder vervolgens de gebruiker waar u de functies van heeft overgenomen door op het min (-) teken te klikken:
2. Advanced search
Met advanced search bieden wij de mogelijkheid om contractdossiers te zoeken over administraties heen. Daarnaast hebben wij in overleg met klanten standaard zoekfilters opgesteld die veel gebruikt zullen gaan worden, namelijk:
- Alles;
- Geen notificaties;
- Mijn contracten;
- Door mij beheerd;
- Recent gewijzigd;
- Verloopt binnenkort;
- Recent verlopen;
- Recent verlengde contracten;
- Gerelateerd aan gearchiveerde contracten;
- Ondertekeningsverzoek verloopt binnenkort;
- Ongetekend.
- Staat uw zoekfilter er niet tussen dan kunt u zelf eenvoudig een specifieke zoekopdracht aanmaken en deze vervolgens opslaan:
- Het is ook mogelijk om kolommen aan en uit te zetten en in volgorde aan te passen, zodat u de voor u belangrijkste informatie gelijk te zien krijgt:
- Wilt u informatie delen dan kan dit door de uitkomsten van uw zoekopdracht te exporteren naar een CSV bestand. Dit bestand is leesbaar in o.a. Excel.
3. Betaalplannen i.c.m. Invoices
Betaalplannen geven de mogelijkheid om facturen, die worden verwacht op basis van een contract, vooraf goed te laten keuren zodat de verwerking versneld kan worden.
- De contract manager initiëert een betaalplan gekoppeld aan het contract:
- De contract manager of de finance afdeling zorgt ervoor dat de facturen op de juiste manier geboekt worden:
- Goedkeuren wordt gedaan door de budgethouder volgens het ingestelde procuratieschema. Dit kan zowel in de desktop app als in de mobile app:
What’s New Easy Contract (Easy Invoice 3.6)
Easy Contract
Met Easy Invoice 3.6 is de contractenmodule uitgebreid met de volgende nieuwe functionaliteiten:
- In de contractenwerklijst is een optie tot Uitgebreid zoeken toegevoegd. Het is hiermee mogelijk om op basis van meerdere criteria een selectie contracten te zoeken/filteren. Criteria waarop gezocht kan worden zijn o.a. administratie, crediteur, afdeling, contracteigenaar, ingangsdatum, einddatum, bedrag van/tot.
- De administratienaam wordt nu getoond in de contracten werklijst.
- Het indexeren van contracten kan naast het indexeren op basis van een percentage nu ook op basis van absolute bedragen.
- Het herhalend toevoegen van betalingsschemaregels is nu ook mogelijk op basis van kwartalen of jaren.
- Het is nu mogelijk om meerdere betalingsschemaregels te selecteren en deze met één druk op de knop te verwijderen.
- Bij het circuleren van een contract ter goedkeuring wordt nu ook rekening gehouden met een ingestelde vervanger.
- Het is nu mogelijk om een contract te verlengen. Bij het verlengen dient een nieuwe eind- of evaluatiedatum ingegeven te worden. Het contract kan vervolgens opnieuw in circulatie worden gebracht.
- Na het beëindigen van een contract is het nu mogelijk om eventuele wijzigingen toe te passen. Hier is een aparte instelling voor toegevoegd.
Openstaande Facturen / Contracten
Het aantal te controleren/goed te keuren facturen en contracten wordt nu getoond middels een teller in de knop ‘Mijn facturen’/’Mijn contracten’. Voor gebruikers van de financiële administratie of contractbeheer is het nu in één oogopslag duidelijk dat men actie moet ondernemen op bepaalde facturen/contracten.
Nieuwe Rechten
- Contract Administrator. Hiermee kan op elk gewenst moment het contract aangepast worden.
- Contract participanten beheren. Afzonderlijk recht om participanten te verwijderen.