Opname Koffiebreak Sessie: Nieuwste features van Easy Invoice (aug. 2020)
Tijdens onze Koffiebreak Sessies laten wij de nieuwste functionaliteiten zien en lichten we deze toe.
Heeft u de sessie van 27 augustus gemist, maar wilt u graag weten wat er gepresenteerd is? Klik dan op de titel om de opname van de sessie te bekijken.
What’s New – Easy Invoice 3.6
For English, see below
What’s New?
- PEPPOL compatible
- Delen van factuurlabels
- Verplaatsen van werklijst kolommen
- Opfrissing van de look
- Nieuwe sneltoetsen
- Aantal openstaande facturen/contracten beter in beeld
- Single Sign-on via Office 365
- Gebruikersimport via Office 365
- Interface Exact Globe uitgebreid
- Easy Invoice Mobile App hernoemd en uitgebreid
PEPPOL Compatibel
Easy Systems heeft een eigen Access Point tot het PEPPOL netwerk ontwikkeld. Dit Access Point maakt factuurtransacties, oftewel het verzenden en ontvangen van facturen, via het PEPPOL netwerk mogelijk. Met Easy Invoice 3.6 kunt u alle inkomende transacties direct verwerken. Hierdoor wordt een hoge mate van efficiëntie bereikt. Er wordt veel tijd bespaart doordat scan en herken software niet meer nodig is voor deze stroom van facturen.
Delen van de Factuurlabels
Op elke factuur in de werklijst kan een zelfgemaakt label geplakt worden. Hierdoor is het gemakkelijk facturen te filteren, sorteren of te kenmerken in de werklijst. In voorgaande versies van Easy Invoice zijn de labels persoonlijk. In versie 3.6 worden de labels gedeeld met andere gebruikers. Handig in situaties waarin meerdere medewerkers op de financiële afdeling de facturen verwerken.
Verplaatsen van de Werklijst Kolommen
In versie 3.6 kan elke gebruiker de volgorde van de kolommen in de werklijst aanpassen. Handig, want voor de ene gebruiker is een bepaalde kolom veel belangrijker dan voor de andere gebruiker. Deze kolom kan nu naar voren worden verplaatst. Voorheen stond de volgorde voor alle gebruikers vast.
Opfrissing van de Look
De kleuren in de werklijst en het menu zijn opgefrist. Hierdoor heeft Easy Invoice 3.6 een wat modernere en frisse uitstraling.
Nieuwe Sneltoetsen
Er zijn diverse sneltoetsen toegevoegd in versie 3.6:
- Om naar de vorige of volgende factuur te navigeren – CTRL + SHIFT + pijltjes toetsen
- Om een factuur te circuleren – CTRL + ALT + V
- Om het opmerkingen scherm direct te openen – CTRL + ALT + X
Openstaande Facturen / Contracten
Het aantal te controleren/goed te keuren facturen en contracten wordt nu getoond middels een teller in de knop ‘Mijn facturen’/’Mijn contracten’. Voor gebruikers van de financiële administratie of contractbeheer is het nu in één oogopslag duidelijk dat men actie moet ondernemen op bepaalde facturen/contracten.
Single Sign-on & Gebruikersimport via Office 365
Met de nieuwe module van Easy Invoice: SSO & User Provisioning is het mogelijk om via een externe identiteitsprovider (Azure AD) gebruikers te importeren en de aanmelding naar Easy Invoice te laten verlopen.
In het kort houdt het in dat wanneer de gebruiker is ingelogd via Office 365, hij of zij direct wordt ingelogd in Easy Invoice of dat hij of zij alsnog met zijn/haar O365 credentials kan inloggen.
Voor beheerders van Easy Invoice is het grote voordeel dat zij via gebruikersgroepen in het AD de toegangsrechten voor applicaties kunnen uitdelen en intrekken.
Voordelen:
- Met één wachtwoord in meerdere applicaties inloggen zorgt voor tijdsbesparing en het niet hoeven te onthouden van meerdere wachtwoorden
- Betere beveiliging van het IT-domein
- Geen handmatige aanmaak van gebruikers
- IT-beheerders kunnen geautomatiseerd autorisaties uitdelen en intrekken.
Interface Exact Globe uitgebreid
Met de interface van Easy Invoice naar Exact Globe is het nu mogelijk om de betaalblokkade te updaten en te verwijderen.
Easy Invoice Mobile App hernoemd en uitgebreid
De Easy Invoice Mobile app heeft een nieuwe naam en ondersteuning voor de Duitse en Franse taal.
What’s New – Easy Invoice 3.6
What’s New?
- PEPPOL compatible
- Share invoice labels
- Move joblist columns
- Refreshment look and feel
- New shortcuts
- Number of outstanding invoices/contracts shown
- Single Sign-on & User import via Office 365
- Interface Exact Globe extended
- Easy Invoice Mobile App renamed and expanded
PEPPOL Compatible
A self-made label can be attached to each invoice in the work list. This makes it easy to filter, sort or mark invoices in the work list. In previous versions of Easy Invoice, the labels are personal. In version 3.6 the labels are shared with other users. This is useful in situations where several employees in the financial department process the invoices.
Share invoice labels
A self-made label can be attached to each invoice in the work list. This makes it easy to filter, sort or mark invoices in the work list. In previous versions of Easy Invoice, the labels are personal. In version 3.6 the labels are shared with other users. This is useful in situations where several employees in the financial department process the invoices.
Move columns in joblist
In version 3.6 each user can change the order of the columns in the work list. This is useful, because for one user a certain column is much more important than for another user. This column can now be moved forward. Previously, the order was fixed for all users.
Refreshment look & feel
The colours in the work list and the menu have been refreshed. This gives Easy Invoice 3.6 a more modern and fresh look.
New keyboard shortcuts
Several keyboard shortcuts have been added in version 3.6:
To navigate to the previous or next invoice – CTRL + SHIFT + arrow keys
To circulate an invoice – CTRL + ALT + V
To open the comments screen directly – CTRL + ALT + X
Outstanding Invoices / Contracts
The number of invoices and contracts to be checked/approved is now shown by means of a counter in the button ‘My invoices’/’My contracts’. For users of the financial administration or contract management it is now clear at a glance that action must be taken on certain invoices / contracts.
Single Sign-on & User import via Office 365
With the new module of Easy Invoice: SSO & User Provisioning it is possible to import users via an external identity provider (Azure AD) and login into Easy Invoice.
In short, it means that when the user is logged in via Office 365, he or she is logged in directly to Easy Invoice.
For administrators of Easy Invoice, the great advantage is that they can distribute and revoke access rights for applications via user groups in the active directory.
Advantages:
Logging into multiple applications with a single password saves time and eliminates the need to remember multiple passwords.
Better security of the IT domain
No manual creation of users
IT administrators can automatically distribute and revoke authorisations.
Interface Exact Globe extended
With the interface from Easy Invoice to Exact Globe it is now possible to update and remove the payment block.
Easy Invoice Mobile App renamed and expanded
The Easy Invoice Mobile app has a new name and support for the German and French languages.