Inkoopmanagement
Actueel inzicht in verplichtingen

Eenvoudig en snel inkoopaanvragen indienen. Goedkeuring wordt door de juiste persoon verleend vóór de aanschaf van goederen in plaats van achteraf op basis van een factuur.

Neem voor meer informatie over dit product contact op met jouw accountmanager.

Automatiseren van het inkoopproces 

Geen geschatte reserveringen, maar actueel inzicht in de aangegane verplichtingen staat tegenwoordig centraal bij het opleveren van de maandcijfers. Easy Systems biedt een oplossing waarmee de inkopen van uw organisatie digitaal worden aangevraagd en goedgekeurd en de ontvangsten worden geregistreerd.

4CEE_gradient-icon-brochure

Vroegtijdig inzicht

Elke inkooporder wordt vooraf geautoriseerd. Hierdoor worden de verplichtingen vroegtijdig inzichtelijk.

ES_inkoop_oplossing_icon-1

Efficiënter werken

Inkoopfacturen worden automatisch gematcht met de inkooporder en ontvangsten door samenwerkende systemen.

controle gespiegeld wit op gradient 150x150-1

Kostenbesparing

Inkopen volgens inkoopcontracten levert kostenvoordelen op. En geen Maverick buying meer.

Met Easy Purchase kunnen we nu ook alle verplichtingen vastleggen die niet gerelateerd zijn aan ons productieproces.
Banken Champignons
Alfred van Dooren
Applicatiebeheerder | Banken Champignons
Door het complete inkoopproces te digitaliseren hebben we de autorisatie eigenlijk naar voren gehaald. Zo minimaliseren we het risico op foutieve orders en niet geautoriseerde uitgaven.
Securelink
Financial Controller
SecureLink
Onze belangrijkste wens was een oplossing voor zowel het inkoop- als het factuurverwerkingsproces. We wilden een samenhangend proces binnen de verschillende systemen en niet dat deze enkel naast elkaar zouden bestaan.
Nicky Klein Hitec
Nicky Klein
Controller | HITEC Power Protection

Inkoopmanagement Functionaliteiten

 

Gemakkelijk inkoopaanvragen indienen

Iedereen kan gemakkelijk zelf een inkoopaanvraag indienen om, binnen vastgestelde kaders, het inkoopproces te starten. Beoordelingen vinden vervolgens plaats via het procuratieschema.

Inkoopaanvraag indienen
 

Maak inkooporders aan vanuit interne catalogi of vrije inkoopaanvraag

Maak eenvoudig inkooporders aan via een geïmporteerde catalogus (vanuit Excel) of een vrije inkoopaanvraag. 

Catalogus
 

Goedkeuring van inkoopaanvragen

Na het indienen gaat de aanvraag volgens een vooraf ingesteld procuratieschema naar de juiste persoon voor goed- of afkeuring. Bestellingen via een webshopkoppeling of de interne catalogus worden (na goedkeuring) automatisch naar de leverancier gestuurd.

Goedkeuren aanvraag
 

Inzicht in de status van de bestelling en controle over budgetten

De status van een bestelling is realtime te raadplegen door de besteller en geautoriseerde collega’s. Daarnaast is het mogelijk in te zoomen op een specifiek budget waardoor u meer inzicht en controle heeft over de spend van de organisatie.

Inzoomen budget-1

Ordermatching, voor nóg meer inzicht en controle

Het combineren van verschillende oplossingen biedt grote voordelen. Inkoopmanagement stroomlijnt het inkoopproces en geeft controle over het bestelgedrag van medewerkers. Maar combineer je deze software met Easy Invoice en Easy Contract, dan krijg je controle over het gehele purchase to pay proces. 

 

3-way matching door combineren van Easy Invoice en Easy Purchase

De combinatie van onze oplossingen voor inkoopmanagement en factuurverwerking biedt de mogelijkheid van 3-way matching. Er wordt dan automatisch gecontroleerd of de inkooporder, de geregistreerde levering en de factuur met elkaar matchen. Als dit het geval is wordt de factuur automatisch goedgekeurd. 

Heb je vragen?

Neem voor verdere vragen over dit product contact op met jouw accountmanager!