Easy Academy Tips & Tricks

We hebben in een e-mailserie diverse tips & tricks gedeeld voor specifieke gebruikers die met onze software te maken krijgen. Hier tref je voor alle rollen een breed scala aan tips.  

Ga direct naar tips voor: 

Financieel medewerker
Controller
Applicatiebeheerder
Algemeen

 

Financieel medewerker

Efficiënter werken met ‘Regelsjablonen’

Met regelsjablonen is het mogelijk om veel gebruikte boekingsregels op te slaan bij een crediteur. Als een factuur van een leverancier altijd op dezelfde manier gecodeerd wordt, kan hier eenvoudig een sjabloon voor gemaakt worden.

Klik hier

Het gebruik van labels binnen Easy Invoice

Labels zijn een handige manier om snel overzicht te krijgen in de werklijst. In één oogopslag heeft u een overzicht waarom een bepaalde factuur nog in ‘Nieuwe facturen’ staat. Of dat u nog op een bijlage van de leverancier wacht.

Klik hier

OCR Rapportages | De factuurherkenning verbeteren

De OCR rapportages in Easy Invoice worden gebruikt om te bepalen voor welke crediteuren de herkenning laag is. Wanneer dit het geval is dan kunt u een template aanmaken om de herkenning van deze crediteur te verbeteren.

Klik hier

Alle functionaliteiten rondom circuleren | Deel 1

Het is vast wel bekend dat een factuur gecirculeerd kan worden naar de bijbehorende budgethouder. Maar alle mogelijkheden die geboden worden vanuit het ‘Circuleren’ scherm zijn u misschien nog niet bekend.

Klik hier

Alle functionaliteiten rondom circuleren | Deel 2

In circuleren deel 1 leert u vooral de basis rondom circuleren. In deel 2 gaan we wat dieper in op het verhogen van de efficiëntie van circuleren. Zoals het aanmaken van eenmalige of…

Klik hier

Additionele kosten op een inkooporderfactuur

Bij het matchen van facturen komt het vaak voor dat extra kosten op een factuur niet bekend zijn in de inkooporder. Het gaat daarbij veelal om vrachtkosten. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen.

Klik hier

Wist u dat u kolommen in de werklijst kunt uitschakelen? | Deel 1

Wist u dat u kolommen in de werklijst kunt in- en uitschakelen zodat alleen voor u relevante informatie in zichtbaar is? Eenvoudig in te stellen in 3 stappen. Op deze manier behoud u het overzicht…

Klik hier

Positie van kolommen in de werklijst aanpassen | Deel 2

Wist u dat u de positie van  kolommen in de werklijst kunt aanpassen? Dit kan handig zijn wanneer u bijvoorbeeld de vervaldatum gebruikt om te bepalen welke facturen u het eerst gaat oppakken. Dan kunt u deze specifieke kolom naar voren halen. Zo ziet u alleen wat er echt belangrijk is.

Klik hier

Hoe werkt het Peppol netwerk na aansluiting?

Wanneer u bent aangesloten op het Peppol netwerk, bent u automatisch toegevoegd aan het ’telefoonboek’ van het netwerk en daarmee vindbaar voor alle andere organisaties op Peppol.  Maar hoe werkt het nu verder? Hoe weten uw leveranciers dat u aangesloten bent? En hoe kunt u nog meer…

Klik hier

Wist u dat u een termijn betalingsschema kunt instellen?

Ontvangt u regelmatig maandelijkse of kwartaalfacturen die min of meer altijd hetzelfde zijn, zoals maandelijkse energienota’s of bepaalde abonnementen? En moeten deze facturen nog iedere keer worden toegekend aan één of meerdere goedkeurders? Dit doet u met de volgende instellingen. 

Klik hier

Wist u dat u uw boekingsregels in een groot scherm kunt oproepen?

Wist u dat u tijdens het coderen van facturen in Easy Invoice uw boekingsregels in een groot scherm kunt oproepen? Dit geeft u meer overzicht en zo heeft u alle benodigde informatie op een rijtje.

Klik hier

Wist u dat u facturen aan elkaar kunt koppelen?

U bent vast wel eens tijd verloren met het zoeken naar een bijbehorende credit nota of bijvoorbeeld een naheffing bij een bepaalde factuur. Easy Invoice kan u helpen door relaties tussen facturen…

Klik hier

Wist u dat u uw print opties in kan stellen binnen Easy Invoice?

Wanneer u vanuit Easy Invoice een factuur uitprint dan zal u in veel gevallen een hoop informatie over de factuur printen, welke u niet direct nodig heeft. Om papier en wachttijd bij de printer te beparen…

Klik hier

Benieuwd naar tips voor applicatiebeheer?

Controller

Hoe stelt u een vervanger in tijdens uw afwezigheid?

Wanneer u voor bepaalde tijd afwezig bent, omdat u bijvoorbeeld op vakantie gaat, dan is het verstandig om een vervanger in te stellen die de goedkeuring in Easy Invoice overneemt. Uw taken worden dan automatisch overgenomen.

Klik hier

Zo kunt u een factuur vasthouden tot akkoord

Als een factuur bijvoorbeeld nog niet meteen betaald mag worden, dan kan deze factuur vastgehouden worden totdat er een akkoord is afgegeven voor betaling. Hieronder leggen we uit hoe dat…

Klik hier

Doorsturen van facturen naar de juiste persoon

U ontvangt een factuur ter goedkeuring die niet voor u bestemd is. Om dit op te lossen zijn er verschillende mogelijkheden. U kunt de factuur ter controle of ter informatie naar…

Klik hier

Automatisch doorsturen van taken tijdens verlof

Wist u dat u in Easy Invoice heel eenvoudig uw verlof kan vastleggen om zo uw taken tijdens uwverlof automatisch te delegeren naar een collega?

Klik hier

Op zoek naar tips voor Financieel medewerkers?

Klik hier om naar naar de content van Financieel medewerker te gaan.

Applicatiebeheer

Hoe stel je een goedkeuringslimiet in voor gebruikers binnen Easy Invoice?

Als er meerdere gebruikers actief zijn in Easy Invoice, kan het voorkomen dat bepaalde gebruikers boven een bepaald bedrag geen facturen mogen goedkeuren. In Easy Invoice kunt u per gebruiker een limiet instellen.

Klik hier

Een factuur handmatig corrigeren

Binnen de beheermodule van Easy Invoice is het mogelijk om facturen handmatig van status te wijzigen. Tijdens de factuurverwerking kan het voorkomen dat een geannuleerde factuur toch valide blijkt te zijn. Binnen Easy Invoice is het mogelijk om een factuur correctie uit te voeren.

Klik hier

Meest gestelde vragen over ‘Gemini’

Ons Servicecenter: uw vraagbaak als u support nodig heeft. Bijvoorbeeld als een functie binnen Easy Invoice niet helemaal naar behoren werkt, of als u een bepaalde functie niet kunt vinden etc. Maar wat moet u precies doen als u support nodig heeft?

Klik hier

Hoe krijgt u nieuwe crediteuren uit uw ERP/financieel systeem in Easy Invoice?

Zodra u nieuwe crediteuren heeft aangemaakt in uw financiële en/of ERP systeem, wilt u deze ook direct terugzien in Easy Invoice om er direct mee aan de slag te kunnen. Door een eenvoudige handmatige handeling wordt de…

Klik hier

Wist u dat u zelf rechtengroepen aan kunt maken?

Wist u dat het mogelijk is om een specifieke rechtengroep aan te maken, waarmee u een select aantal gebruikers net even meer of minder rechten kan geven? U kunt ook de rechten van bestaande rechtengroepen zo aanpassen dat de gebruikers meer of minder…

Klik hier

Hoe verlengt u de login sessie van Easy Invoice?

Na het gesprek wilt u de factuur verder afronden en in circulatie brengen, maar Easy Invoice heeft u uitgelogd. U bent uw werk kwijt en moet weer opnieuw beginnen met coderen. Dit kan natuurlijk een frustrerende ervaring zijn. Het is mogelijk om een andere tijd in te…

Klik hier

Actie bij vervallen factuur | Hoe stel je een geautomatiseerde actie in?

Ondernemen uw budgethouders niet altijd actie binnen de verlooptijd van een factuur? Het is mogelijk om een automatische actie uit te voeren bij het vervallen van de factuur. In 6 stappen is een geautomatiseerde actie in te stellen. Hierdoor kunt u zorgeloos verder.

Klik hier

Inloggen makkelijker maken? | SSO & Gebruikersimport

Diverse accounts voor verschillende applicaties. Overal een nieuw wachtwoord voor bedenken met elk nét wat andere eisen. Inloggen is soms nog niet zo eenvoudig. Single Sign-On is dé oplossing om met één set credentials in te loggen.

Klik hier

Bijlagen toevoegen aan Easy Invoice makkelijker maken? | Bestandstypen beheren

.TIF, .PDF, .JPG, verschillende formaten die u vast bekend in de oren klinken. Binnen Easy Invoice zijn deze bestandstypen niet standaard toegestaan. Wist u dat deze bestandsformaten kunt toevoegen?

Klik hier

Het accorderen van facturen versnellen?

Met deze functionaliteit kunt u (geselecteerde) budgethouders toegang geven tot de snelle factuurverwerking. Hiermee wordt de factuur in de werklijst weergegeven en kan er vanuit hier direct akkoord of retour gegeven worden zonder het factuur eerst te openen.

Klik hier

Ongestoord werken? | Uitlogperiode verlengen

U gaat een kopje koffie halen en wanneer u terugkomt bij uw computer is uw Easy Invoice sessie verlopen. Standaard wordt uw sessie na 15 minuten verbroken in verband met veiligheid. Uw applicatiebeheerder kan dit voor u aanpassen.

Klik hier

Verder kunnen? | Facturen unlocken

Easy Invoice plaatst een lock op facturen om te voorkomen dat twee mensen tegelijk een factuur bewerken. Wanneer u een factuur snel moet aanpassen of raadplegen is het mogelijk om andere gebruikers uit deze factuur te forceren en deze “lock” over te nemen.

Klik hier

 

Herinneringen on-demand versturen?

Easy Invoice stuurt wekelijks/dagelijks een werkoverzicht naar alle budgethouders met openstaande taken. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld omwille van een maandafsluiting deze herinnering op een bepaald moment nogmaals wilt versturen.

Klik hier

Kijken bij tips voor Financieel medewerkers?

Zien welke tips er bij Controller staan?

Algemeen

Sneltoetsen in Easy Invoice | Deel 1

Door sneltoetsen te gebruiken als u werkt met Easy Invoice, kunt u het aantal muisbewegingen flink verminderen. Een groot voordeel als u zich bedenkt dat muisbewegingen één van de grootste oorzaken van RSI is.

Klik hier

Sneltoetsen in Easy Invoice | Deel 2

In ‘Sneltoetsen – Deel 1’ hebben wij voor u al een aantal erg handige sneltoetsen opgeschreven. Erg makkelijk en het scheelt u tijd én handelingen. In deel 2 geven we u nog meer handige sneltoetsen én een totaaloverzicht.

Klik hier

Het ideale factuurverwerkings- proces

Wilt u het gebruik van Easy Invoice optimaliseren? Door standaard functionaliteiten te gebruiken binnen Easy Invoice kan uw proces nog verder geoptimaliseerd worden. In deze tip laten we u verschillende mogelijkheden zien.

Klik hier

Je eigen gebruikersinstellingen aanpassen

In Easy Invoice heeft u de mogelijkheid om uw gebruikersinstellingen aan te passen naar uw eigen wens. Denk hierbij aan uw eigen naam, e-mailadres, taal enz. We hebben een handige handleiding voor uw samengesteld met alle instellingen.

Klik hier

De 'Help' functie | Alle bestanden op 1 plek

Binnen Easy Invoice heeft u een “Help” knop, hier vindt u de verschillende documentaties betreffende het Easy Invoice product. Gebruik de “Help” functie om alle belangrijke bestanden te vinden die u nodig heeft!

Klik hier

Op zoek naar tips voor Financieel medewerkers?